II Respublikinis muzikos ir meno mokyklų akordeonistų festivalis po atviru „TEGYVUOJA AKORDEONAS“ Anykščiai – 2014.

[flagallery gid=115]

Kur tik žiūri, vis gražu: žalia, liekna, gryna.
Kur tik uostai, vis miela: giria nosį trina.
Kur tik klausai, vis linksma: šlama, ūžia, siaudžia.
Ką tik jauti, vis ramu: širdį glosto, griaudžia.

(Antanas Baranauskas)

Įspūdinga edukacine – koncertine kelione šiuos 2013-2014 m.m. užbaigė mokyklos akordeonininkai. Ankstyvą gegužės 30-osios rytą du autobusai jaunųjų muzikantų pajudėjo į Anykščius. Akordeonininkų trio (mokyt. J. Stankevičienė), akordeonininkų kvartetas (mokyt. A. Pečkaitis ir mokyt. V. Kyburys) bei akordeonininkų orkestras (vadovė mokyt. L. Bindojkienė) vyko į II –jį Respublikinį muzikos ir meno mokyklų akordeonistų festivalį „Tegyvuoja akordeonas“ Anykščiai 2014. Anykščių kraštas turtingas savo lankytinomis vietomis: įdomūs kultūros ir gamtos objektai, įspūdingi pramogų ir sporto centrai. Visus šiuos metus nuoširdžiai mokėmės, koncertavome, pasiekėme gražių rezultatų, tad kelionę pradėjome pramogomis. Pradžioje užsukome į vasaros rogučių trasą, įsikūrusią ant Kalitos kalno. Tai – vienintelis toks atrakcionas Lietuvoje. Nusileidę linksmaisiais kalneliais ir patyrę naujų bei netikėtų emocijų, apžiūrėjome poeto ir vyskupo A. Baranausko klėtelę, aplankėme rašytojo A. Vienuolio-Žukausko memorialinį namą-muziejų, gėrėjomės anykštėno tautodailininko Stanislovo Petraškos akmens tapybos darbų paroda bei kultūrininkės Beatričės Kleizaitės – Vasaris sukaupta angelų kolekcija. Po sočių pietų kopėme į Anykščių Šv. Mato Bažnyčios bokšto apžvalgos aikštelę. Užlipus 186 laiptelius 33 m. aukštyje galėjome pasigrožėti nuostabia Anykščių apylinkių panorama. Malonu, kad visas šias pramogas festivalio dalyviams dovanojo festivalio organizatoriai ir rėmėjai. Turiningai praleidę laiką skubėjome į jungtinio akordeonininkų orkestro repeticiją. Festivalis vyko po atviru dangumi, improvizuotoje scenoje šalia vyskupo Antano Baranausko paminklo. Renginį pradėjo jungtinis akordeonininkų orkestras(110 dalyvių), kuriam dirigavo LMTA profesorius Ričardas Sviackevičius. Dalyviai į šį festivalį sugužėjo iš visos Lietuvos. Grojo Anykščių, Klaipėdos, Kupiškio, Biržų, Molėtų, Palangos, Panevėžio, Rokiškio, Šakių, Širvintų, Vilkaviškio, Vilniaus muzikos mokyklų šauniausi akordeonininai. Skambėjo pati įvairiausia muzika, kuri nepaliko abejingo nei vieno šio festivalio klausytojo. Gausių aplodismentų susilaukė ir Ignas Sukčas kartu su akordeonininkų orkestru atlikęs M. Vaitkevičiaus dainą „Senieji Vilniaus stogai“. Nuaidėjus paskutiniam festivalio jungtinio orkestro atliekamam akordui, visi dalyviai ir mokytojai buvo apdovanoti padėkos raštais ir atminimo dovanomis. Dalyvių laukė šventinė gardžios kareiviškos košės vakarienė. Akordeono muzika šį penktadienį iš Anykščių išvaikė visus lietaus debesis. Buvome truputį nuvargę, bet labai laimingi. Tegyvuoja akordeonas.